نویسندگان:
اکبر رهنما1 ، طیبه امیرزاده2 ، مریم باشنده3 ، ثریا نارویی4 ، زینب بلوچی5 .1دانشیار، علوم تربیتی، علوم انسانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
2کارشناسی آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار
3کارشناسی حسابداری، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار
4کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار
5کارشناسی آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به منظور اثر آموزش مهارت جرات مندی بر پرخاشگری معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چابهار انجام پذیرفت روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت، هدف و فرضیه های آن، نیمه آزمایشی بود جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چابهار بودند که نمونه مورد مطالعه ۳۰ نفر از معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چابهار بودند که بصورت نمونه گیری تصادفی انتخاب و در ۱۰ جلسه آموزش در دو ماه مورد آموزش مهارت های جرات مندی قرار گرفتند و به منظور گردآوری داده ها در این پژوهش از دوره های آموزشی و پرسشنامه پرخاشگری استفاده شد پایایی پرسشنامه ها به روش آلفای کرونباخ ۷۷/۰ محاسبه شد برای تحلیل آماری داده ها از روش آزمون T برای مقایسه میانگین های گروه های آزمایش و گواه استفاده شد فرضیه تحقیق به اثربخشی آموزش مهارت جرات مندی بر پرخاشگری معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چابهار متمرکز می باشد بنابر نتایج پژوهش مشخص شد که اجرای برنامه آموزشی مهارت های جرات مندی می تواند میزان پرخاشگری معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چابهار را تحت تاثیر قرار دهد و موجب کنترل پرخاشگری معلمان مدارس ابتدایی شهرستان چابهار شده و سطح سلامت عمومی آنها را ارتقاء دهد