نویسندگان:
محمد داوودی1 ، عبدالرحمن مصلح2 .1دانشیار، علوم تربیتی، پژوهشکده علوم رفتاری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم، ایران
2دکترای مدیریت آموزشی، مدرس دانشگاه، مدیر موسسه آموزشی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف اثرات گروه درمانی شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب در دانش آموزان انجام گرفته است این مطالعه به روش نیمه آزمایشی و با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل صورت گرفته است جامعه آماری، شامل کل دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۳۹۶ بود به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، تعداد۶۰ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند ابزارهای سنجش در این پژوهش عبارت بودند از مقیاس اضطراب cattels بود داده ها با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج نشان داد که گروه درمانی شناختی رفتاری در مقایسه با گروه کنترل باعث کاهش معنادار اضطراب، می گردد با توجه به یافته های پژوهش، گروه درمانی شناختی رفتاری در کاهش اضطراب امتهان دانش آموزان موثر است