نویسندگان:
صغری ابراهیمی قوام1 ، مرضیه خالدی2 .1دکترای تخصصی، دانشیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بیش ابراز شده بر سلامت روان مادران دانش آموزان کم توان هوشی انجام شد روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی و دارای طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان با ناتوانی هوشی شهر تهران در سال ۱۴۰۰ بود تعداد ۲۰ آزمودنی با روش نمونه گیری داوطبانه به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دو گروه آزمایش ۱۰نفر و کنترل ۱۰ نفر به شیوه تصادفی گمارش شدند ابزار اندازه گیری پرسشنامه سلامت روان بود آموزش مدیریت هیجان بیش ابراز شده در ۱۳ جلسه ۴۰ دقیقه ای بر روی گروه آزمایش اجرا شد در صورتی که گروه کنترل چنین آموزشی را دریافت نکرد یافته ها نشان دهنده تاثیر آموزش مدیریت هیجان بیش ابراز شده بر سلامت روان مادران دانش آموزان کم توان هوشی در گروه آزمایش است به این معنا که آموزش مدیریت هیجان بیش ابراز شده موجب بهبود سلامت روان مادران دانش آموزان کم توان هوشی شده است