نویسندگان:
بدیع الزمان مکی آل آقا1 ، محمدمهدی آهنگری2 .1برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و مشاوره و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحدرودهن
2اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع، معاون اداره راهبری مکاتبات و اسناد، تهران، ایران
چکیده فارسی: توجه به اختلالات و مشکلات متنوع یادگیری دانش آموزان، تفاوتهای فردی و استعداد های آنها دغدغه اصلی معلمین و متصدیان امر تعلیم و تربیت است استفاده از روشهای جدید آموزش و الکترونیکی با وجود اینکه چندین سال است که در مدارس و موسسات آموزشگاهی کشور توصیه شده است ، کاربردی عملیاتی و موثر در رفتار یادگیری دانش آموزان پیدا نکرده است در این پژوهش سعی شده است با مطالعه مروری ۲۰ سال اخیر، ایده های مطرح شده و ارتباط آن با روشها و الگوهای تدریس ، چهارچوبی نظام مند و اثر بخش ، در اجرای آموزش به همراه آزمونهای الکترونیکی ارائه شود تجربه چندین ساله نگارنده در طراحی و اجرای آزمونهای الکترونیکی ، می تواند در کنار چهارچوب نظری مربوط به الگوهای تدریس به عنوان یک ایده و روش تدریس الکترونیکی جهت دسترسی به اهداف یادگیری در آموزشگاهها، مدارس و تقریبا کلیه موسسات آموزشی در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشد و به طور موثر به کار گرفته شود