نویسندگان:
محمد داودی1 ، فیروزه توکلی2 ، زهره شیرازی نژاد پناگاهی3 .1عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
2کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم، گروه جغرافیای انسانی، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران، تهران، ایران،
3کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکد ه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده فارسی: با علم به اهمیت مطالعات آینده پژوهانه و لازمه شناخت و بررسی فاکتورهای اثرگذار بر تربیت دانش آموزان، در پژوهش حاضر شناسایی مولفه های اثرگذار بر تربیت دانش آموزان و تحلیل ساختاری آنها محور فعالیت محققان بوده است تحقیق حاضر کاربردی، تحلیلی، کیفی کمی و از نظر نگرش زمانی آینده نگرانه بوده است گرد آوری اطلاعات به صورت میدانی و کتابخانه ای انجام گرفته و اطلاعات یاد شده پس از جمع آوری در نرم افزار میک مک تحلیل شده است طبق یافته ها، منزلت اجتماعی معلمان، برنامه ریزی درسی، محتوای کتب درسی، سیاست های کلان تربیتی و پرورشی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، همکاری نهاد خانواده و مدرسه، ارزش های حاکم بر جامعه، نظارت خانواده، موبایل هوشمند و غیره تاثیر گذارترین مولفه ها بر تربیت دانش آموزان در ۱۰ سال آینده خواهند بود متناسب با یافته های پژوهش پیشنهاداتی ارائه شد