نویسندگان:
حسین زینلی پور1 ، نجف طهماسبی پور2 ، سعیده دروگر3 .1دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش گروهی مهارت های مطالعه بر سلامت روان دانش آموزان دختر پایه دهم مدارس شهر تهران بود این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان دختر پایه دهم مدارس شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۶ ۱۳۹۸بودند که از بین آنها ۱۵ نفر برای گروه آزمایش و ۱۵ نفر هم برای گروه کنترل به روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای انتخاب شدند از پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ برای گردآوری اطلاعات استفاده شد گروه آزمایش طی ۸ جلسه تحت آموزش مهارتهای گروهی مطالعه قرار گرفتند و در این مدت گروه کنترل هیج آموزشی دریافت نکرد داده ها از طریق آزمون های تحلیل کوواریانس تحلیل شد نتایج نشان داد که آموزش گروهی مهارتهای مطالعه به طور معناداری موجب افزایش سلامت روان دانش آموزان در مرحله پس آزمون شده است ۰/۰۵>p