نویسندگان:
ارزو مهرابی1 ، مهرداد کرمی سیاسیاهی2 ، ازاد دارابی3 .1دانشجو دکتری روانشناسی عمومی
2کارشناس ارشد روانشناسی، لیسانس مددکاری اجتماعی
3دکترای مددکاری اجتماعی، مدیرگروه مددکاری جهاد دانشگاهی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر شرکت در کارگاه های خودکارآمدی با رویکرد مدرن شناختی اجتماعی بر باورهای خودکارآمدی عمومی در دانشجویان دختر استان کرمانشاه بود به منظور بررسی فرضیه های پژوهش در قالب یک طرح نیمه تجربی تعداد ۳۰ آزمودنی به روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان دختر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند هر دو گروه با آزمون خودکارآمدی عمومی شرر در پیش آزمون و پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند در مورد گروه آزمایش ۸ جلسه آموزش انجام شد، و در مورد کنترل معنی دار است p=۰/۰۰ این نتیجه به این معنا است که تفاوت مشاهده شده بین میانگین نمره خودکارآمدی گروه آزمایش ۹۶/۰۸ و گروه کنترل ۰۸/۰۰ معنادار است نتایج این پژوهش نشان داد که شرکت در کارگاه های خودکارآمدی بر باورهایخودکارآمدی عمومی دانشجویان دختر به طور معناداری موثر بوده است