نویسندگان:
فهیمه انصاریان1 ، ارزو مهرابی2 ، مهرداد کرمی سیاسیاهی3 ، ازاد دارابی4 .1گروه تربیت و مشاوره، واحدتهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2دانشجو دکتری روانشناسی عمومی
3کارشناس ارشد روانشناسی، لیسانس مددکاری اجتماعی
4دکترای مددکاری اجتماعی، مدیرگروه مددکاری جهاد دانشگاهی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر شرکت در کارگاه های خودکارآمدی با رویکرد مدرن شناختی اجتماعی بر باورهای خودکارآمدی عمومی در دانشجویان دختر استان کرمانشاه بود به منظور بررسی فرضیه های پژوهش در قالب یک طرح نیمه تجربی تعداد ۳۰ آزمودنی به روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان دختر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند هر دو گروه با آزمون خودکارآمدی عمومی شرر در پیش آزمون و پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند در مورد گروه آزمایش ۸ جلسه آموزش انجام شد، و در مورد کنترل معنی دار است p=۰/۰۰ این نتیجه به این معنا است که تفاوت مشاهده شده بین میانگین نمره خودکارآمدی گروه آزمایش ۹۶/۰۸ و گروه کنترل ۰۸/۰۰ معنادار است نتایج این پژوهش نشان داد که شرکت در کارگاه های خودکارآمدی بر باورهایخودکارآمدی عمومی دانشجویان دختر به طور معناداری موثر بوده است