نویسندگان:
فاطمه غلام زاده1 ، امین غارت پوری2 ، اعظم رضایی شیخون3 ، لیلا مجیدی4 .1علوم تربیتی، دانشکده علوم رفتاری، دانشگاه بیرجند، ایران
2کارشناس علوم تربیتی، آموزگار ابتدایی، شهرستان چرام
3کارشناس علوم تربیتی، آموزگار ابتدایی، شهرستان چرام
4کارشناس مشاوره و راهنمایی، آموزگار ابتدایی، شهرستان چرام
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر اثربخشی بازی درمانی نمایشی بر انگیزش تحصیلی، قضاوت اخلاقی و پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبستان است جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم دبستان شهرسنندج در سال تحصیلی ۹۹ ۹۸ می باشد نمونه آماری۴۰ نفر از دانش آموزان ۲۰ نفر گروه آزمایش و ۲۰ نفر گروه کنترل بودند که با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند همچنین از پرسشنامه های انگیزش تحصیلی، قضاوت اخلاقی و پرخاشگری پیش دبستان استفاده گردید پس از جمع آوری اطلاعات، جهت تجزیه وتحلیل داده ها از روش آمار توصیفی میانگین و استاندارد و آمار استنباط تحلیل کوواریانس استفاده شد نتایج بیانگر این بود که بازی درمانی نمایشی به طور معناداری بر انگیزش تحصیلی، قضاوت اخلاقی و پرخاشگری دانش آموزان موثر است بنابراین با اجرای بازی درمانی نمایشی میتوان باعث بهبود قضاوت اخلاقی و پرخاشگری در دانش آموزان مقطع دبستان شد