نویسندگان:
سمیرا حیدری1 ، ربابه یزدان پناه2 ، جهانشیر توکلی زاده3 ، الهه یزدان پناه4 ، عصمت یزدان پناه5 .1مدرس دانشگاه تهران
2دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قاینات، ایران
3استادیار گروه روانشناسی و عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
4دانش آموخته کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش رفتار حرکتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد –مشهد، ایران
5دانش آموخته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه پیام نور ، واحد مشهد ، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر به کارگیری تخته ی هوشمند بر انگیزش و پیشرفت خواندن دانش آموزان دختر بااختلال یادگیری در پایه سوم است این پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی به شمار می آید جامعه آماری پژوهشحاضر کلیه ی دانش آموزان پایه ی سوم شاغل به تحصیل شهرستان تربت حیدریه ۴۰ دانش آموز که به طور تصادفی دردو گروه آزمایش ۲۰ نفر و کنترل ۲۰ نفر در سال تحصیلی ۹۳ ۹۲ میباشند و از روش نمونه گیری مبتنی بر هدف وبه صورت تصادفی استفاده شده است ابزار این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته میباشد که قبل و بعد از جلسات آموزشیتوسط گروه نمونه تکمیل و به کمک نرم افزار spss۱۷ مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت در مرحله نهایی داده های حاصلبا استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی دو نمونه مستقل و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفته و نتایج نشانداد که: استفاده از تخته هوشمند باعث افزایش انگیزش و پیشرفت خواندن در دانش آموزان دارای اختلال یادگیریمیگردد