نویسندگان:
ُسید محمد حسین میری1 ، فاطمه بندلی زاده2 ، احسان قیصری3 ، سعیده باطنی4 .1استادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
2گروه علوم انسانی، دانشگاه فنی حرفه ای، شاهرود، تهران، ایران
3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران
4دانشجوی دکتری علوم تربیتی، دانشگاه علوم تحقیقات، تهران، ایران
چکیده فارسی: دوره کودکی از مهم ترین دوره های رشد و تحول آدمی است و توجه به ویژگی های مختلف رشد کودکان برای معلمان و مربیان بسیار حائز اهمیت است یکی از اهدافی که در همه نظام های تربیتی اولویت بالایی دارد، تربیت انسان هایی خردمند، بصیر و اندیشمند است که قادر به رویارویی با موقعیت های منحصربه فرد زندگی خویش و کشف و صورت بندی راه حل های یکتای معطوف به آنها باشند این هدف، در نظام تربیتی جمهوری اسلامی نیز مدنظر بوده، و برای تحقق آن گامهای موثری برداشته شده است یکی از این اقدامات استفاده از روش کاربردی فلسفه و کودکان در مقطع ابتدایی است اما به دنبالشیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و لزوم تداوم آموزش در سال تحصیلی، معلمان ناگزیر از ارائه آموزش در شبکه های اجتماعی گردیدند در این مقاله ،روش پژوهش توصیفی تحلیلی است که بامطالعه منابع کتابخانه ای و تمرکز بر ادبیات نظری و پژوهشی موجود در منابع داخلی و خارجی مرتبط با موضوع و با استفاده از برگه های فیش برداری گردآورده شده است نتایج پژوهش نشان داد که برنامه فلسفه و کودکان قابلیت اجرایی شدن دربستر آموزش مجازی و الکترونیکی را نیز داشته و باعث عمق بخشیدن به یادگیری می شود امید است با استفاده از مطالب مطرح شده در این پژوهش، راهی به سوی آموزش مبتنی بر لذت یادگیری و یادگیری اثربخش و کاربردی مادامالعمر فرزندان این مرزوبوم برداشته شود