نویسندگان:
علی فتحی1 ، فرید کریمی حاجی خادمی2 ، سکینه شاعری3 .1استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
2کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – دبیر آموزش و پرورش
3کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – دبیر آموزش و پرورش
چکیده فارسی: دگرگونی های جهان امروز که همگی در راستای بیماری کرونا حرکت می کنند، باعث شده است شیوه ها و راهکار های نوینی در آموزش به وجود بیاید ، این دگرگونی ها تغییر در شیوه سنتی آموزش است به گونه ای که نیاز به حضور فیزیکی در کلاس درس کاهش یافته است در حال حاضر بستر ها و روش های جدید که هم از لحاظ کیفیبت و هم کمیت قابل توجه است مورد استقبال معلمان قرار گرفته و به منزله اصلی ترین محیط ها برای انتقال اطلاعات محسوب می شود رواج آموزش الکترونیکی یادگیری را تسهیل می بخشد، اگر چه تا قبل از کرونا منبع اصلی آموزش کتاب بود اما امروزه با دسترسی دانشآموزان به فضای گسترده مجازی و بهره گیری از سایر مطالب مانند: فیلم های آموزشی و جزوه های درسی در کنار کتاب درسی روند یادگیری سرعت بیشتری گرفته است از طرفی معلمان و دانش آموزانی که تا قبل از کرونا با محیط مجازی و انتقال اطلاعات از طریق اینترنت آشنایی نداشتند امروزه به این توانایی دست یافته اند این مقاله با روش تحلیلی توصیفی با استفاده از منابع کتابخانه ای ، پایان نامه ها و مقالات به ارائه مجموعه ای از روش تدریس ها در دوران کرونا می پردازد