نویسندگان:
سید علی کلاهدوزان1 ، سیدعلی حزنی2 ، آرزو پرکار3 ، علی زواره4 ، رامین کسب گر5 .1دانشجوی دکترای روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان
2کترای مدیریت رفتار سازمانی، آکادمی فردای روشن، پارک علم و فناوری دانشگاه گیلان، ایران
3کاندید دکترای مدیریت آموزشی، آکادمی فردای روشن، پارک علم و فناوری دانشگاه گیلان، ایران
4کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، آکادمی فردای روشن، پارک علم و فناوری دانشگاه گیلان، ایران
5کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، آکادمی فردای روشن، پارک علم و فناوری دانشگاه گیلان، ایران
چکیده فارسی: نظام های تربیتی در هر کشوری وظیفه آموزش و تعلیم و سپس ساخت و پرورش انسان ها را بر عهده دارند در ایران هماین مهم بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که کلمه پرورش در آن به چشم نمی خورد لیکن با مروری بر شواهد وتحقیقات به نظر می رسد در زمینه پرورش و ساخت افراد به عنوان شهروندان آتی هنوز گام های زیادی فاصله داریم و بایددر این زمینه اقدام جدی به عمل آورد در واقع توسعه مهارتهای فردی در قالب درست آموزشی امروزه در دنیا مرسوم استو به مهارتهای نرم مشهور شده است که سهم آن از نظر وزنی بسیار بیشتر از مهارتهای سخت است لذا لازم است برنامهریزان آموزشی کشور در این زمینه توجه لازم داشته باشند و ساز و کارهای اجرایی و انگیزشی لازم را در زمینه توسعه فردیو تولید شهروند ۵ ستاره اجرایی کنند این پژوهش با هدف توسعه مهارتهای نرم با استفاده از ابزارهای هوش گاردنر و رفتارشناسی دیسک در دانشآموزان تیزهوش مقطع متوسطه دوره اول با روش اقدام پژوهی انجام شد