نویسندگان:
عاطفه نادری1 ، لیلا نوروزی2 ، مریم نوروزی3 .1کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان
2دبیر منطقه کهریزک
3معاون آموزشی منطقه کهریزک
چکیده فارسی: یادگیری الکترونیکی در عصر اطلاعات امروز جایگاه و هویت خود را یافته است از طرفی، به کارگیری و توسعه آن با چالش ها و موانعی رو به روست که مستلزم شناسایی، رفع وتدوین خط مشی های مناسب است فناوری های جدید اطلاعات توانایی فوق العاده ای برای تغییر و یا شکل دهی فعالیت تدریس و یادگیری در تمام موسسات آموزشی دارند و امکاناتی را برای طراحی محیط های نوین علمی فراهم می نمایند که پیش از آن امکان پذیر نبوده است بنابراین آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای در به کارگیری ICT مبذول نموده و نسبت به بسترسازی فرهنگی و زیرساخت های مبادرت نمایند این در حالی است که بررسی پژوهش های مختلف نشان می دهد که توسعه یادگیری الکترونیکی در نظام های آموزشی با مسایل و مشکلات فراوانی روبرو است که ناآشنایی سیاست گذاران و برنامه ریزان آموزشی با آنها می تواند هزینه های زیادی را بر موسسه های آموزشی تحمیل نماید استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات در وزارت آموزش و پرورش باید در اولویت قرار بگیرد و نیروی متخصص در این زمینه باید تربیت شود همچنین معلمان باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی روشن و اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد