نویسندگان:
محمدمهدی ولی زاده1 ، مهدی سنبل2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد اخلاق اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی و دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم
2کارشناسی ارشد برنامه ریزی گروه علوم تربیتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد دزفول
چکیده فارسی: ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان یکی از مسائل مهم و بنیادی می باشد که در نظام آموزش و پرورش هر کشوری از دیرباز مطرح بوده است ارزشیابی توصیفی کیفی تلاش می کند به جای کمی نگری از طریق توجه به معیارهای درسی و آموزشی به عمق و کیفیت یادگیری دانش آموزان توجه کند و تبیین و توصیفی از وضعیت آنان ارائه دهد با توجه به این موضوع، مطالعه ابزارهای ارزشیابی کیفی توصیفی از همیت بسزائی برخوردار است که در این مطالعه بحث شد ه اند در کل، چندین ابزار برای ارزشیابی کیفی توصیفی مدارس وجود دارد که عبارت اند از: ثبت مشاهده، آزمون کتبی، عملکردی و پرسش شفاهی ، تکالیف درسی، پوشه کار و غیره معلمان و مسولین مدارس بایستی بسته به شرایط یکی ازاین روش ها را برای ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان اتخاذ کنند