نویسندگان:
عادل بابامیر1 ، ایمان ویسی2 ، بهنام صیدالی3 ، فاطمه فتاحی میلاسی4 ، فاطمه نوری5 .1کارشناسی راهنمایی و مشاوره
2کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی
3کارشناسی، علوم تربیتی، گرایش پیش دبستانی
4کارشناسی آموزش ابتدایی
5کارشناسی ارشد مشاوره خانواده
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به اثربخشی بازی درمانی بی رهنمود بر اضطراب اجتماعی و ناتوانی یادگیری بود جامعه آماری در این پژوهش دانش آموزان متوسطه شهر لردگان بودندکه تعداد ۳۰ نفر از این دانش آموزان به عنوانه نمونه و به روش نمونه گیری دردسترس و هدفمند انتخاب شدند و در پژوهش حاضر شرکت نمودند پژوهش حاضر، یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمونبا گروه آزمایش و کنترل بود ابزار استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه اضطراب اجتماعی و ناتوانی یادگیری بودند در این پژوهش به گروه آزمایش ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای آموزش بازی درمانی به روش کداسن و شفر به آزمودنی ها آموزش داده شد اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری مانکوا و تحلیل کوواریانس یک راهه آنکوا استفاده شد نتایج پژوهش نشان داد که بازی درمانی بی رهنمود بر اضطراب اجتماعی و ناتوانی یادگیری اثربخش است