نویسندگان:
بختیار شعبانی ورکی1 ، سید محمد قلمکاریان2 ، مهری شهبازی3 ، بتول اسمعیلوندی4 .1استاد، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
2دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت
3دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی
4کارشناسی ارشد رشته مشاوره گرایش مدرسه
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر اثربخشی داستان گویی بر مهارت خواندن دانش آموزان ابتدایی شهرستان ایذه بود پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان ایذه بودند، ۳۰ نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی تعداد ۱۵ نفر در گروه گواه و ۱۵ نفر در گروه آزمایش گمارده شدند ابزار استفاده شده در این پژوهش، پرسشنامه مهارت های خواندن کرمی، نوری و مرادی ۱۳۸۴ بود اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری، با استفاده از نسخه ۲۲ نرم افزار آماری SPSS تحلیل شد یافته ها نشان داد که آموزش قصه گویی بر مولفه های مهارت های خواندن در دانش آموزان ابتدایی شهرستان ایذه موثر است از این تحقیق میتوان نتیجه گیری کرد که برای کاهش مشکلات مربوط به مهارت های خواندن در دانش آموزان داستان و داستان سرایی کاربرد زیادی دارد و از این طریق میتوان مهارت های خواندن آنها را بالا برد