نویسندگان:
فاطمه منظمی1 ، فاطمه نوری2 ، آرزو شریفی3 ، نوریجان افضلی پور4 .1کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی پردیس فارابی دانشگاه تهران
2کارشناسی ارشد مشاوره خانواده
3کارشناسی آموزش ابتدایی
4کارشناسی آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: هدف: بررسی تاثیر بازی درمانی گروهی، بر ناتوانایی یادگیری در دانش آموزان شهر لردگان بود روش بررسی: پژوهش حاضر، یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان دبستانی شهر یزد بودند که به صورت که به صورت تصادفی چند مرحله ای به دو گروه ۲۰ نفری تقسیم شدند یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل گروه آزمایش، برنامه بازی درمانی گروهی را در ۸ جلسه دریافت کردند در حالی که به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد ابزار استفاده شده در این پژوهش، پرسشنامه های مشکلات یادگیری و اضطراب بک بودند اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری، با استفاده از نسخه ۲۰ نرم افزار آماری SPSS تحلیل شد یافته ها: یافته ها نشان داد که گروه آزمایش و کنترل حداقل در یکی از متغیرهای ناتوانی یادگیری تفاوت معناداری داشتند P<۰/۰۰۱ نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که بازی درمانی باعث افزایش توانایی یادگیری و در کودکان شهر لردگان شد P<۰/۰۱ نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن بود که بازی درمانی به کودکان برای حل مسائل و مشکلات زندگی و تحصیلی آنها کمک شایانی دارد و به آموزش و پرورش و کسانی که با دانش آموزان سرو کار دارند پیشنهاد می شود برای حل مشکلات تحصیلی آنها از این روش درمانی استفاده شود