نویسندگان:
طاهره سادات سید ناری1 ، مرضیه سام دلیری2 .1دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه دانشگاه کاشان
2آموزگار ابتدایی، کارشناس آموزش ابتدائی، چالوس، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های هویت و سبک های مقابله ای دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس است جامعه آماری این پژوهش ۶۵۰۲ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس بود که از میان آنها بر اساس فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای ۳۶۳ نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند نوع این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های سبک های مقابله ای لازاروس و فلکمن ۱۹۸۰ و سبک های هویت وایت و همکاران ۱۹۹۸ استفاده گردید نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین شیوه های فرزندپروری والدین و سبک های مقابله ای دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس رابطه معناداری وجود دارد