نویسندگان:
زهرا غلامزاده1 ، زینب رئیسی2 .1ایران-تهران- دانشگاه علم و صنعت-دانشکده مهندسی پیشرفت
2کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی،دانشگاه آزاد اسلامی کرمان،کارشناس امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی،کرمان،ایران
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر شناخت رابطه مهارت های اجتماعی با یادگیری مشارکتی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بود روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعه مورد مطالعه کلیه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش کرمان به تعداد ۸۰۰ نفر بودند که در بین آنها ۲۶۰ نفر براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند نتایج نشان داد که بین مهارت های اجتماعی با یادگیری مشارکتی کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد، همچنین بین همکاری، قاطعیت و خویشتن اداری با یادگیری مشارکتی کارکنان رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد از بین مولفه های مهارت های اجتماعی مهم ترین پیش بینی کننده یادگیری مشارکتی کارکنان، مولفه قاطعیت می باشد