نویسندگان:
محمد جواد معافی1 ، فریده سادات حسینی2 ، مریم غفوری فرد3 ، فاطمه قنواتی4 .1دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه خلیج فارس
3دانشجوی کارشناسی روانشناسی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
4دانشجوی کارشناسی روانشناسی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
چکیده فارسی: امروزه یکی از مسائلی که خانواده ها با آن درگیر هستند، وابستگی زیاد فرزندانشان یا حتی خودشان به موبایل، اینترنت و بازی های مجازی است علاوه بر فواید این ابزار ها، استفاده بیش از حد آن ها تاثیرات مخربی هم دارد پژوهش حاضر، با هدف بررسی میزان تاثیرات مخرب بازی های اینترنتی در دو مولفه اختلال خوردن و اختلال خواب که امروزه مشکلات شایع در کودکان و جوانان است، انجام شده است جامعه مورد نظر پژوهش، کودکان و نوجوانان گیمر می باشد از این جامعه ۲۰۲ نفر ۱۰۸ نفر مرد و ۹۴ نفر زن در سال ۱۴۰۰ انجام شده است این افراد، به روش نمونه گیری در دسترس، انتخاب شده اند ابزار سنجش این افراد هم، پرسشنامه استاندارد نگرش به تغذیه EAT ۲۶ ۱۹۷۹ و پرسشنامه کیفیت خواب پترزبرگ PSQI که به صورت لینک و با قرار دادن در فضاهای مجازی در اختیار گیمر ها قرار داده شد داده ها با برنامه SPSS تحلیل شده است با انجام این پژوهش، نشان داده شد که گیمر بودن بر خواب آن ها نسبت به خوراک آن ها بیشترین تاثیر را دارد