نویسندگان:
فاطمه تیموری1 ، زهرا لشکری2 ، سروش لشکری3 ، علی نگین تاجی4 .1گروه آموزشی علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد
2علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ری زی آموزشی دانشگاه پیام نور نورآباد ممسنی
3کارشناسی ارشد مهندسی عمران آب
4عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، گروه علوم تربیتی
چکیده فارسی: توسعه اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی در هر جامعه مستلزم تربیت اجتماعی افراد متفکر، سازنده و کارآمد است آموزش و پرورش در این زمینه نقش اصلی را ا یفا می کند نظام آموزش به عنوان یک نظام پویا و هدفمند دارای دو بعد کمی و کیفی است و رشد موزون، متناسب و متعادل این نظام مستلزم رشد هر دوی این ابعاد به موازات یک دیگر است توسعه و گسترش کمی آموزش بدون توجه به کیفیت، مسائلی چون افت تحصیلی، وابستگی علمی، عرضه اضافی نیروی انسانی متخصص و عدم فرصت جهت خلاقیت را موجب می شود هر چند توسعه و گسترش کیفی نظام آموزش نیز بدونتوجه به کمیت ، به محرومیت انسان ها از حق تحصیلات و افزایش تبعیضات اجتماعی منجر می گردد