نویسندگان:
کیومرث قیصری گودرزی1 ، عارف شاطری2 ، کامران ناقوسی3 ، محمد حاج باشی4 ، امین بهرامی5 .1استادیار دانشگاه ملایر، دانشکده ادبیات و علوم انسانی – گروه علوم تربیتی
2کارشناسی ارشد بازرگانی بیمه
3لیسانس م د یر یت امور فرهنگی
4لیسانس نرم افزار
5کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
چکیده فارسی: بازاریابی رشته ای است که با مسائل بازار، نیازهای بازار و نحوه برآوردن آن نیازها سروکار دارد بازار یابی به عنوان یک فلسفه تجاری تولید فشرده، تحلیل و بررسی تمام مشکلات مربوط به گردش مالی و فروش کالا از تولیدکننده به مصرف کننده را در مرکز توجه خود قرار می دهد به جرات می توان گفت که فروش یکی از اساسی ترین و در عین حال مهم ترین کارکردهای بازاریابی در هر شرکت بیمه ای است مقاله حاضر از نوع توصیفی – تحلیلی است که با استفاده از منابع کتابخانه ای به رشته تحریر در آمده است هدف از نگارش این مقاله بررسی بازاریابی در صنعت بیمه است نتیجه این مقاله نشان می دهد که با توجه به سطح فعلی توسعه تجارت بیمه ، انتظار افزایش چشمگیر حجم عملیات در دوره های آتی کاملا واقع بینانه است این امر مستلزم تغییراتی در کار شرکت های بیمه تقریبا در همه زمینه ها است و بزرگ ترین تغییر مستلزم ارتباط با مشتریان، بیمه گذاران بالقوه است لذا باید شرکت های بیمه ای به روش های بازاریابی خود توجه نمایند