نویسندگان:
محمدعلی چلونگر1 ، فاطمه هرگلی2 ، شیوا سعیدی فر3 .1گروه تاریخ، دانشکده ادبیات، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی واحد خوارسگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان ایران
3کارشناسی گروه علوم تربیتی واحد ایذه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه ایران
چکیده فارسی: در این پژوهش، تاثیر آموزش پیش دبستانی را بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان پیش دبستانی دو عوامل و فاکتورهایی که بر رشد اجتماعی اثر می گذارند و به آن شدت می بخشند مورد بحث قرار دهیم و همچنین خصوصیات و ویژگیی های افرادی که دارای رشد اجتماعی بالاتری هستند را باین گردید که از مدارس در سطح شهرستن تمام دانش آموزان پیش دبستانی به تعداد ۱۰۰ نفر به صورت داوطلبانه انتخاب شدند برای به دست آوردن اطلاعات برای از پرسشنامه، مشاهده ی رفتار اجتماعی کودکان، مصاحبه و کتابخانه استفاده شد جهت تست فرضیه از روش آمار استنباطی استفاده شده که برای مقایسه ی میزان رفتار اجتماعی کودکانی که از مقطع پیش دبستانی را گذرانده اند و دانش آموزانی که مقطع پیش دبستانی را نگذرانده اند در دو گروه مستقل از روش آماری همبستگی پیرسون و تی مستقل استفاده شده است که در نتیجه ی پژوهش فرضیات تحقبق تایید گردید یعنی آموزش پیش دبستانی بر رشد رفتارهای اجتماعی کودکان تاثیر مثبت دارد سطح تحصیلات و میزان درآمد خانواده ها نیز بر فرستادن کودکان به پیش دبستانی تاثیر مثبت دارد