نویسندگان:
زهرا مردانی1 ، معصومه مرتضوی2 .1کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی
2کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت
چکیده فارسی: پژوهش حاضر در راستای هدف سهم خوش بینی تحصیلی در سرزندگی تحصیلی دانش آموازن انجام شد در یک مطالعه توصیفی تحلیلی از نوع همبستگی، از بین دانش آموزان پایه هفتم شهر بهارستان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسش نامه های خوش بینی تحصیلی دانش آموز شانن موران و همکاران ۲۰۱۱ و سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده ۱۳۹۱ به شیوه اینترنتی پاسخ دادند داده ها به روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با نرم افزار SPSS نسخه ۲۲ تحلیل شدند نتایج نشان داد بین خوش بینی تحصیلی با سرزندگی تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت همچنین خوش بینی تحصیلی، سرزندگی تحصیلی دانش اموزان را پیش بینی می کند