نویسندگان:
فرامرز محمدی پویا1 ، وجیهه رنجبری صوفیان2 .1استادیار فلسفه تعلیم و تربیت، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.
2کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات و دانش شناسی پردیس دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: هدف از انجام این تحقیق تعیین عوامل موثر بر رضایت از دورکاری دربین کارکنان کتابخانه های عمومی تبریز بوده است جامعه آماری عبارت از کلیه کارکنان مجری دورکاری در بین کارکنان کتابخانه های عمومی تبریز می باشد در این تحقیق با استفاده از روش سرماری همه ۱۲۰ نفر کارمند کتابخانه عمومی تبریز به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند در نهایت تعداد ۸۴ پرسشنامه که به طور کامل تکمیل شده بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند از ابزار پرسشنامه محقق ساخته، برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردید از روش های آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای جمعیت شناختی کارکنان و رضایت آنها از اجرای دورکاری در بین کارکنان کتابخانه های عمومی تبریز رابطه معنادار وجود دارد علاوه بر این نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای شخصی کارکنان و رضایت آنها از اجرای دورکاری در بین کارکنان کتابخانه های عمومی تبریز رابطه معنادار وجود دارد همچنین یافته های تحقیق نشان داد که بین متغیرهای سازمانی و رضایت آنها از اجرای دورکاری در بین کارکنان کتابخانه های عمومی تبریز معنادار وجود دارد