نویسندگان:
محمدرضا نیستانی1 ، سید محمد قلمکاریان2 ، احمد شفقت3 .1دانشگاه اصفهان
2استاد یار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مشاور مدرسه
چکیده فارسی: تدریس یکی از شیوه های نوین یادگیری در عصر حاضر است؛ بنابراین برای کارآمدی نظام تدریس مجازیباید آسیب هایی که بر سر راه آن وجود دارد را شناسایی و رفع کرد پژوهش حاضر با هدف بررسی آسیبهای تدریس مجازی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد این مطالعه با توجه به هدف جزء تحقیقاتکاربردی است و روش تحقیق نیز به صورت توصیفی تحلیلی و روش جمع آوری مطالب به صورت کتابخانه ایو جستجو در پایگاه ها و منابع اطلاعات علمی اینترنتی بوده است بدین منظور به مطالعه دقیق منابع مختلفکه در دسترس پژوهشگران قرار داشتند، پرداخته شد نتایج نشان داد با گسترش فضاهای مجازی اینترنتیآسیب های گوناگونی در زمینه تعلیم و تربیت کودکان ایجاد کرده است؛ از جمله آسیب های اخلاقی همچوندسترسی آسان به منابع غیر اخلاقی؛ آسیبهای شخصیتی مثل اعتیاد به فضای مجازی، انزوای اجتماعی واتلاف وقت؛ و آسیبهای خانوادگی از قبیل کاهش ارتباطات خانوادگی، تغییر الگوی تعامل میان والدین وفرزندان، و شکاف نسلها