نویسندگان:
فاطمه موحدی پارسا1 ، مصطفی مهدیان2 .1استادیار دانشگاه حکیم سبزواری
2دانش آموخته پسادکتری دانشگاه اصفهان
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش در محیط هندسه پویا، بر مبنای رویکرد پدیدارشناسی هوسرل، بر رشد تفکر هندسیدانشجو معلمان بود روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و در زمره طرح های پژوهشی شبه آزمایشی، از نوع پیش آزمون وپس آزمون با گروه کنرل بود جامعه آماری شامل کلیه دانشجو معلمان در سال ۹۶ ۹۷بود که با استفاده از روش نمونه گیریدر دسترس ۶۶نفر انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند جهت جمع آوری داده ها از آزمون تفکر هندسی استاندارد شده استفادهشد و داده های آماری در دو سطح آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که میزان رشد تفکرهندسی،دانشجو معلمانی که با رویکرد پدیدارشناسی هوسرل آموزش دیده اند نسبت به گروهی که به روش مرسوم آموزشدیده اند، بیشتر است لذا برگذاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی، جهت توسعه این رویکرد به آموزشگران ریاضی پیشنهاد می شود