نویسندگان:
سوسن کشاورز1 ، آناهیتا روحانی2 ، زهرا باقری3 .1استادیار دانشگاه خوارزمی
2دانشجو کارشناسی آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان تهران
3استاد دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: استفاده از روش تدریس نوینی که علاوه بر توسعه علمی دانش آموزان، به آشکارسازی خلاقیت نهفته و همچنین بهبودسلامت روانی و آرامش آنها نیز توجه داشته باشد، یکی از مهمترین گام ها برای اصلاح واقعی نظام های آموزشی به منظورجلوگیری از تک بعدی ساختن انسانها است پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تلفیق موسیقی با دروس دیگر و تاثیرموسیقی بر مغز انسان انجام شد نتایج تحقیق مبین آن است که میتوان از موسیقی به عنوان ابزاری کارا و به صورت هدفمنددر درمان اختلالات مختلف و یا ارتقا عملکرد در موضوعات مختلف از جمله آموزش و یادگیری، استفاده کرد بدان جهت کهموسیقی همراه با نظم و ساختار توام، موجب تعدیل هیجانات و امواج مغزی و تقویت حافظه فرآیندی میشود و در نتیجهیادگیری پایدار را به وجود می آورد همچنین موسیقی تاثیر بسزایی بر افزایش یادگیری، آرامش، خلاقیت، کاهش اضطراب،تمرکز و آرامش جسمی شخص میگذارد