نویسندگان:
طیبه ماهروزاده1 ، نگار شکراللهی2 .1دانش آموخته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
2کارشناس مشاوره، دبیر رسمی آموزش و پرورش ، شهرستان تکاب ، استان آذربایجان غربی
چکیده فارسی: در میان خصلت های انسانی و فضیلت های اخلاقی، برخی چنان با اهمیت اند که میتوان از آنها به عنوان صفاتسرنوشت ساز یاد کرد « خود باوری» از شمار اینگونه فضایل روحی است که یکی از مهمترین رموز موفقیت فرد در زندگیاشمحسوب میشود این تجربه با هدف افزایش خود باوری و اعتماد به نفس دانش آموزان ابتدایی مدرسه خسروی ۲شهرستانتکاب صورت پذیرفته است با توجه به نتیجه تجربه تربیتی می توان گفت که مدل ارائه شده خودباوری توانست با اجرایراهکارهایی همچون تشکیل کمیته خودباوری در شورای دانش آموزی، ایجاد تابلو خلاقیت وخودباوری و تلاش همه جانبه وفراگیر جهت ارتقای روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان و تشکیل جلسات گردهمایی دانش آموزان با هدفمعرفی موفقیت های دانش آموزان در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی و تقدیر از دانش آموزان موفق میزان خودباوریدانش آموزان را ارتقا بخشد