نویسندگان:
حجت اله میرخدائی جندانی1 ، فاطمه طاهری2 ، زهرا شیخ الاسلامی3 ، سمیه عباسی4 ، رویا قاسمی5 ، زهرا اسلامی6 .1مدیر آموزش و پرورش
2۱ لیسانس علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور هشترود
3۲ لیسانس پژوهشگری علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد زنجان
4۳ لیسانس آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
5۴ لیسانس زیست شناسی میکروبیولوژی ، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
6۵ کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور هشترود
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی انواع روش های مهارتی مدیریت کلاس، توسط معلمان مقطع ابتدایی انجام شد آموزش و یادگیری فقط می تواند در یک فضای کلاس درس مساعد انجام شود انتظار می رود که معلمان از سبک های مدیریت کلاس درس مناسب استفاده کنند تا از تحقق این نوع محیط اطمینان حاصل شود نظم و انضباط در مدرسه نقش حیاتی در دستیابی به انتظارات و اهداف دارد نظم و انضباط به عنوان آمادگی یا توانایی برای احترام به اقتدار و رعایت قوانین متعارف یا ثابت جامعه یا هر سازمان تعریف می شود در این تحقیق از منابع کتابخانه ای استفاده شده است نتایج نشان داد نقش معلمان به عنوان افرادی که دارای بیشترین تاثیرگذاری در اجتماعی شدن دانش آموزان هستند غیرقابل چشم پوشی است رفتارها و برخورد معلمان دارای تاثیرات بسیار برجسته ای در انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است در این میان شاخصه های شخصیتی معلمان و شیوه های تدریس و کنترل کلاس از مولفه های بسیار حیاتی در فرایند آموزش است معلمان می توانند با ایجاد روش هایی، مدیریت کلاس درس را بر عهده بگیرند