چکیده فارسی: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیرگذاری تاب آوری اجتماعی بر رشد اجتماعی دانش آموزان است که به شیوه ی توصیفی همبستگی در آذر و دی ۱۴۰۰ انجام گرفت،مطالعه ی موردی ما دانش آموزان ابتدایی ناحیه ۲ زاهدان هستند که تعداد ۳۲۱دانش آموز به عنوان نمونه ی آماری به شیوه ی نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه ای سه سوالی سه گزینه ای باضریب آلفای کرونباخ ۰/۸۴۳ در این پژوهش استفاده شد؛ بنابراین نتایج حاصله نشان داد تاب آوری اجتماعی باعث افزایش تعاملات اجتماعی، مسئولیت پذیری وشخصیت دانش آموز می شود و با این مولفه ها همبستگی مثبت ومعنی دار دارد بنابراینپیشنهاد می شود در پژوهش های آتی پیرامون بررسی تاثیر تاب آوری اجتماعی بر عزت نفس دانش آموزان مقاله ای نوشته شود