نویسندگان:
علی نهاوندی1 ، یاسمن پاپری2 ، محمد صادق حسینی3 .1دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد بندرجاسک،دانشگاه آزاد اسلامی، جاسک،ایران
3مربی گروه روانشناسی، واحد بندر جاسک، دانشگاه آزاد اسلامی، جاسک، ایران
چکیده فارسی: تحقیق حاضر، با هدف بررسی رابطه هوش معنوی و سلامت روانی با نقش واسطه ای اخلاق حرفه ای در بین معلمان شهرستان جاسک بر روی نمونه ای از معلمان مشغول به کار در مدارس شهرستان جاسک ۲۴۵ نفر در سال تحصیلی ۰۰ ۱۳۹۹ اجرا شد پس از توزیع پرسشنامه ها به صورت مجازی، در نهایت اطلاعات و پاسخ مربوط به ۲۶۹ نفر جمع آوری گردید که بیشتر از اندازه ی نمونه برآورد شده توسط فرمول کوکران است شایان ذکر است که فرمول کوکران برآوردی از حداقل نمونه را ارائه می دهد و این برآورد کران پائینی برای حجم نمونه است اعضای نمونه با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شدند روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بود که در آن پرسشنامه استاندارد هوش معنوی ، پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه اخلاق حرفه ای بین آزمودنی ها توزیع شد و سپس، با استفاده از نرم افزار AMOS ، تجزیه و تحلیل داده ها انجام شد نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که : بین هوش معنوی و سلامت روانی با اخلاق حرفه ای رابطه ی معناداری وجود دارد ، همچنین بین هوش معنوی و سلامت روانی رابطه ی معناداری وجود دارد