نویسندگان:
سیده الهام آقایی1 ، محدثه نعیمی خرد2 .1کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) پردیس خواهران
2دانشجومقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه پیشوا
چکیده فارسی: در عصر حاضر ،دانش آموزان برای رویارویی با تحولات شگفت انگیز در جامعه امروز میلادی باید مهارتهای تفکر انتقادی و خلاق خود را به منظور تصمیمگیری مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازی و خلاقیت دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول مدارس شهر تهران در هزاره سوم است حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری خوشه ای ۰۴۴ نفر بوده است برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه آموزش مجازی و پرسشنامه خلاقیت عابدینی ۲۷۳۱ استفاده شده است روش پژوهش از نوع همبستگی بود داده های پژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری موردتجزیه وتحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان داده که میان میزان بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خلاقیت و هر یک از مولفه های آن سیالی، بسط، ابتکار، انعطاف پذیری رابطه معنادار و مثبت وجود دارد استفاده از آموزش مجازی خلاقیت و مولفه های سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف پذیری را پیش بینی می کند و از لحاظ آماری معنا دار است