نویسندگان:
مریم قاسمی1 ، مارال امانی2 ، منیره قاضی3 .1کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس
2دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمس، گنبدکاووس، ایران
3استادیار گروه علوم تربیتی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمس، گنبد کاووس، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های والدگری و پرخاشگری در دانش آموزان شهرستان گنبد کاووس بود جامعه این پژوهش شامل ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دبستانی ۱۰۰ دختر و ۱۰۰ پسر بود که به شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از مقیاس پرسشنامه والدگری آلباما و مقیاس پرخاشگری آیزنگ و ویلسون استفاده شد داده ها با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و روش ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چند متغیره استفاده شد نتایج نشان داد که بین سبک های والدگری و پرخاشگری رابطه وجود دارد یعنی بین سبک های والدگری سهل گیر و سختگیر باپرخاشگری در دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد