نویسندگان:
مرضیه نوذری1 ، محمدجلیل طهماسبی2 ، احمد عربی جونقانی3 .1کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
2دبیر آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
3دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی آسیب شناسی آموزش در فضای مجازی در دوره متوسطه است طرح پژوهش مبتنی بر روش کتابخانه ای و جستجو در پایگاه ها و منابع علمی اینترنتی می باشد جامعه آماری شامل همه دانش آموزان دوره متوسطه می باشد عمده ترین نتایج پژوهش حاکی از این است که با توجه به نقشی که فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی و خصوصا آموزش دارد ، نمی توان نقش آن را نادیده گرفت و ارتباطات و لزوم هوشیاری خانواده ها در تعامل با اجزای نظامی آموزشی اولویت دارد و مهمترین نکته اینجا چگونگی استفاده از فضای مجازی و فرهنگ سازی برای استفاده مطلوب دانش آموزان با کمک والدین و نهادهای حاکمیتی است