نویسندگان:
زهرا پورسادات آقایی1 ، احمد عربی جونقانی2 ، زهرا قاسمی گوجانی3 .1دانشجوی دکترای مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی
2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
3دبیر آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر یافتن راهکار مدیریت زمان جهت دستیابی به اهداف برنامه ریزی درسی دوره متوسطه می باشد روش پژوهش حاضر کتابخانه ای از نوع کیفی و با ابزار مشاهده است یکی از دغدغه های دانش آموزان متوسطه چگونگی استفاده کردن و مدیریت کردن این سرمایه ارزشمند و برنامه ریزی کردن برای رسیدن به اهداف درسی می باشد با توجه به این که زمان یک منبع محدود به شمار می آید لزوم مدیریت آن، به خصوص در محیط های آموزشی و برای دانش آموزان، از اهمیت بالایی برخوردار است در این پژوهش یافته های محققان را درباره راهکار مدیریت زمان مورد بررسی قرار داده شده است با توجه به نقش مدیریت زمان در برنامه ریزی درسی عمده ترین نتایج این پژوهش براین قرار است که ارزش زمان را به دانش آموزان دوره متوسطه آموخته شود و کار آنها را هدفمند نشان داده و یکی از وظایف مهم آموزش و پروش و مدارس ، آموزش صحیح مدیریت زمان و نحوه برنامه ریزی کردن به دانش آموزان دوره متوسطه می باشد و همچنین عوامل متعددی که سبب اتالف وقت می شوند را به دانش آموزان معرفی کرده و دانش آموزان را از آن عوامل بر حذر نمود