نویسندگان:
محمد سروش محلاتی1 ، احمد عربی جونقانی2 ، فریده طهماسبی3 .1عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
3دبیر آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
چکیده فارسی: این تحقیق با هدف جذاب کردن درس عربی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سبک زندگی و افت تحصیلی دانش آموزان به انجام رسیده است در نظام آموزشی کشور ما، دو زبان عربی و انگلیسی به عنوان زبان ها یی غیر از زبان مادری آموزش داده میشوند که زبان عربی، به دلیل توصیه علمای دین ما به فراگیری آن و تاکید بر آموزش آن در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران ، از اهمیت خاصی برخوردار است این ضرورت برای فارسی زبانان که از طرفی دلدادگان معارف دینی و نیازمند به استفاده از منابع اصیل آن می باشند و از طرف دیگر زبان آنان با زبان عربی آمیختگی فراوان داشته و ادبیات مشترک این خاستگاه را تقویت میکند، از درجه بالاتری برخوردار است ضمنا ارتباط و پیوند همه جانبه با محیط های عربی بویژه کشورهای مجاور موجب میشود که زمینه فراگیری و آموزش زبان عربی بیش از پیش در ایران رونق گیرد در حال حاضر، آموزش زبان عربی در آموزش و پرورش ازمتوسطه اول آغاز میشود و تا پایان دوره متوسطه دوم ادامه دارد هم اکنون به دلیل شرایط خاص کرونا و مجازی بودن کلاس ها باید به دنبال راهکارهایی برای جذاب کردن این درس باشیم