نویسندگان:
رحیمهالسادات تهامی1 ، سیدمحمد قلمکاریان2 ، مجتبی معین3 ، الهام معین4 .1فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت
2استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان واحد خوراسگان
3دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مشاوره دانشگاه پیام نور اصفهان
4دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور زرین شهر
چکیده فارسی: فقدان یا کمبود انگیزش تحصیلی با افت و شکست تحصیلی رابطه مستقیم دارد روانشناسان معموال انگیزش را فرایندی تلقی میکنند که در برانگیختن و جهت دادن به رفتار با اهمیت است و یکی از انگیزه های مهم رفتار دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد، از انگیزه پیشرفت می توان به عنوان مهمترین عامل برای موفقیت تحصیلی نام برد و از این جهت مطالعه پیرامون آن از اهمیت ویژه ای برخورداراست در این پژوهش سعی شده است از خودشفابخشی و تکنیک های آن برای افزایش انگیزش تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه استفاده نمود