نویسندگان:
محمدرضا تقوی1 ، عزت اله ملک پورافشار2 ، یوسف شکوهی3 .1عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز
2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس پسرانه خواجه نصیر کرمان
3مدرسه شهید اکبر دانشی دانشجو
چکیده فارسی: درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد چون زبان رسمی و مادری ما می باشد و لازمه ارتباط با دیگران می باشد، من در این کار پژوهشی روش هایی را برای علاقه مند ساری دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطلاعات کافی نیست بلکه روش تدریس دوسویه از اهمیت ویژه برخوردار است نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته میشود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل میدهند و شیوه های تفکر کردن را تمرین میکنند که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم