نویسندگان:
خلیل سلطان القرائی1 ، ناصر محمدی احمد آبادی2 ، سعیده پورخردمند3 .1عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز
2استادیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور
3دانشجویی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور مرکز تفت
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر تاثیر ورزش و فعالیت بدنی بر اجتماعی شدن دانش آموزان درونگرای پایه چهارم ابتدایی شهرستان بهاباد بود پژوهش حاضر از لحاظ هدف پژوهش، از نوع تحقیقات کاربردی و از حیث ماهیت و روش تحقیق، توصیفی پیمایشی می باشد که به شکل میدانی انجام شد جامعه آماری مورد نظر تمام دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان بهاباد بود که در سال تحصیلی ۱۳۹۸ ۱۳۹۹ مشغول به تحصیل بودند برای شناخت نوع شخصیت از پرسشنامه شخصیت آیزنک و آزمون رشد اجتماعی وایلند استفاده شد همچنین روایی و پایایی پرسشنامه ها نیز توسط آزمون ضریب الفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت به منظور تحلیل دادها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که نتایج نشان دهنده آن است که ورزش و فعالیت بدنی بر اجتماعی شدن دانش آموزان درون گرای پایه چهارم ابتدایی رابطه مستقیم و معنادار دارد همچنین بین مولفه های ورزش و فعالیت بدنی بر اجتماعی شدن دانش آموزان درون گرای پایه چهارم ابتدایی رابطه معناداری وجود دارد