نویسندگان:
محمد رحمانپور1 ، آزیتا علیزاده2 ، احسان علیزاده3 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان
2کارشناسی ارشد گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
3کارشناسی ارشد گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
چکیده فارسی: هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی و توانمندسازی رودانشناختی با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم ناحیه ۲ شهر شیراز اهواز بود جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان متوسطه دوم شهر اهواز بود که از میان آنها، تعداد ۳۰۰ نفر که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند، طرح پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی بود و ابزارهای اندازه گیری پرسشنامه اعتیاد به اینترنت کیمبر لی یانگ ۱۹۹۸ ، پرسشنامه هوش هیجانی برادری و گویور ۲۰۰۵ و پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپیریترز ۱۹۹۵ بود در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون رگرسیون چند متغیری استفاده شد نتایج نشان داد که بین توانمندسازی روانشناختی با اعتیاد به اینترنت رابطه منفی معنی داری و بین هوش هیجانی با اعتیاد به اینترنت و رابطه مثبت معنی داری وجود دارد