نویسندگان:
سید حمید رضا علوی1 ، سعید مهمدی2 ، جنان سکان3 .1عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
3کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
چکیده فارسی: هدف از تحقیق، رابطه سخت کوشی و اعتیاد به اینترنت با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر خرمشهر بود جامعه آماری این تحقیق، همه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر خرمشهر در سال تحصیلی ۹۹ ۹۸ و مشتمل بر ۱۲۰۰ نفر بودند و نمونه آماری تحقیق، با توجه به حجم جامعه آن و استفاده از جدول مورگان، ۱۷۰ نفر از جامعه ذکر شده بودند که با روش نمونه گیری خوشهای تک مرحله ای انتخاب شدند روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود و ابزار مورد استفاده جهت گردآوری اطلاعات عبارتند بودند از: پرسشنامه های سخت کوشی، اعتیاد به اینترنت یانگ IAT و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور دادههای حاصل با روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه، تجزیه و تحلیل شدند طبق نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش ورود، ضریب همبستگی چندگانه برای ترکیب متغیرهای اعتیاد به اینترنت، سخت کوشی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر MR=۰/۳۶۳ و ضریب تعیین برابر RS= /۱۳۲ و در سطح P=۰/۰۰۰ معنی دار و بنابراین فرضیه ها تایید شدند