نویسندگان:
توحید اشرف زاده1 ، علی مرادی2 ، علیرضا پورتختی3 .1دانشجو دکتری گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، آذریجان شرقی، ایران
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ، مدرس دانشگاه فرهنگیان
3کارشناسی شبکه های کامپیوتری ، مسئول روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان
چکیده فارسی: قطع و وصل مدام اینترنت و پهنای ضعیف باند معطوف به سیستم »شاد« به ویژه در زمان اوج ترافیک، هزینه تهیه تلفن همراه اندروید و یا هزینه اینترنت تلفن همراه، تبلت و رایانه، پا به پا آمدن والدین با فرزندانشان در کلاسهای مجازی، حذف تاثیرگذاری شگرف کلاسهای حضوری به ویژه در مقطع دبستان بر شکل گیری پایه های تحصیلی و تربیتی دانش آموزان، مشکل دامنه دار تقلب و تخلف در امتحانات مجازی، چالش برگزاری کلاسهای آزمایشگاهی و واحدهای عملی از طریق سیستم آموزش مجازی که حتی برای برگزاری کلاسهای تئوری نیز با هزار و یک چالش روبه روست، به سخره گرفتن معلمین و شیوه تدریس شان در فضای مجازی که سبب شده دهها کلیپ با محتوای سخیف لودگی در شبکه های اجتماعی دست به دست بچرخد و همگی شماری از لیست بلند بالای نواقص سیستم آموزش مجازی فعلی است که نشان میدهد هنوز زیر ساختها اصلاح و تقویت نشده اند و بار این چالش ها روی دوش معلمان، دانش آموزان و والدینشان سنگینی میکند