نویسندگان:
سیاوش شیخ علیزاده1 ، پریسا تیموری سرای2 .1استادیار، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر، آسیب شناسی ارتباط گروه های آموزشی با معلمان ابتدایی شهرستان ارومیه در سال تحصیلی 1397 1398 می باشد جامعه هدف این پژوهش مراکز دبستانی شهرستان ارومیه است که 25 مرکز دبستانی و 150 معلم و کارشناسان گروه آموزش شهرستان ارومیه به عنوان نمونه انتخاب شده اند این تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی است و بر حسب نحوه ی گردآوری داد هها از نوع توصیفی و از میان انواع تحقیق های توصیفی، از نوع همبستگی می باشد با توجه به نتایج بدست آمده همبستگی معکوس شدیدی بین آسیب های مربوط به عملکرد گروه های اموزشی و نقش آنان در بهبود روش های تدریس آموزگاران وجود دارد همچنین همبستگی مستقیم شدیدی بین مشاوره گروه های آموزشی و مدارک تحصیلی اموزگاران ابتدایی وجود دارد و در نهایت اینکه همبستگی مستقیم شدیدی مداخله گروه های اموزشی شهرستان ارومیه و آموزش مداوم اموزگارانمقاطع تحصیلی ابتدایی این شهرستان وجود دارد