نویسندگان:
بهاره رسولی تبار1 ، امیدعلی حسین زاده2 ، سولماز جنت اسکویی3 .1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
2استادیار گروه علوم تربیتی واحد شبستر دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
3کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، واحد شبستر دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش ریاضی به سبک جورج پولیا بر میزان عملکرد تحصیلی و خودپنداره ریاضی دانش آموزان دختر پایه ششم ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی 99 1398 انجام گرفت این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی و از نوع طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماري پژوهش دانش آموزان دختر پایه ششم ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی 99 1398 بودند براي انتخاب نمونه از روش نمونه گیري تصادفی ساده استفاده شد از بین دانش آموزان، تعداد 30 دانش آموز انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش 15 نفر و گروه کنترل 15 نفر قرار گرفت آزمودنی هاي گروه آزمایش به مدت 6 جلسه 45 دقیقه اي تحت آموزش مدل ریاضی به سبک جورج پولیا قرار گرفتند و در مقابل گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد ابزار جمع آوري اطلاعات شامل پرسشنامه خودپنداره ریاضی صدق پور و همکاران، 1396 و عملکرد تحصیلی بر اساس معدل دانش آموزان بود براي تجزیه و تحلیل فرضیه هاي پژوهش از روش آمار استنباطی آزمون تحلیل کواریانس استفاده شد نتایج نشان داد آموزش ریاضی به سبک جورج پولیا بر میزان عملکرد تحصیلی و خودپنداره ریاضی دانش آموزان گروه آزمایش تاثیر دارد