نویسندگان:
فرانک موسوی1 ، محمد خدامرادی2 ، پروانه نظرپور صمصامی3 .1دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
2استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
3گروه آموزش و پرورش ابتدایی، واحد مسجد سلیمان، دانشگاه آزاد اسلامی، مسجد سلیمان، ایران
چکیده فارسی: هدف: هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر خلاقیت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مسجد سلیمان بود روش این پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر مسجد سلیمان در سال تحصیلی 99 98 از بین جامعه آماری تعداد 40 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و در ادامه همگی به روش تصادفی در قالب دو گروه آزمایش 20 نفر و کنترل 20نفر گمارش شدند به منظور جمع آوری داده های پژوهش از آموزش هوش موفق و پرسشنامه خلاقیت تورنس استفاده شد داده ها با روش کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر هوش موفق بر خلاقیت دانش آموزان تاثیر معناداری دارد نتیجه گیری: باتوجه به یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود که از آموزش هوش موفق در جهت افزاش خلاقیت دانش آموزان استفاده شود