نویسندگان:
مصطفی صفری1 ، معصومه نظری2 ، محمد قمری3 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات برنامه درسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
2دانشجوی گروه مشاوره، واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران
3عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم رویکرد ارتباطی ستیر بر سبک های حل تعارض و افزایش همدلی زنان متاهل انجام شد جهت انجام این پژوهش از بین کلیه زنان شاغل متاهل 500 نفر برا ساس جدول مورگان 217 نفر انتخاب شد از بین افرادی که نمرات پایین در سبک های حل تعارض و نمرات پایین در همدلی کسب نمودند 30 نفر بصورت نمونه گیری هدفمند، انتخاب و به دو گروه آزمایشی و کنترل بصورت تصادفی واگذار شد به گروه آزمایش 8 جلسه آموزش مفاهیم رویکرد ارتباطی ستیر ارائه شد و گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکرد داده ها به وسیله ت لیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که آموزش مفاهیم رویکرد ارتباطی ستیر بر بهبود سبک های حل تعارض زنان شاغل در سطح 0/01 موثر بوده است و همچنین آموزش مفاهیم رویکرد ارتباطی ستیر بر افزایش همدلی زنان شاغل در سطح 0/01 موثر بوده است نتایج این پژوهش نشان می دهد آموزش گروهی مفاهیم رویکرد ارتباطی ستیر می تواند در بهبود سبک های حل تعارض و افزایش همدلی مؤثر باشد