نویسندگان:
حمیدرضا آراسته1 ، محمد کوهی2 ، احسان عباسی جوشقان3 ، فریدون بیان جم جاه4 .1استاد، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
2دانشجوی دکتری، روانشناسی تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بجنورد، ایران
4کارشناسی ارشد، رواشناسی عمومی، واحد علوم و تحقیقات مشهد/ آموزش و پرورش، مشهد، ایران
چکیده فارسی: امروزه نیاز فزایندهای به معلمان آنلاین واجد شرایط برای آموزش دانش آموزان وجود دارد برای برآورده کردن این نیاز، معلمان باید فرصت های یادگیری برای به دست آوردن انواعخاص دانش و مهارت های لازم برای آموزش آنلاین را فراهم کنند کمک به این معلمانبرای کارآمد شدن به عنوان معلمان آنلاین نیاز به یک رویکرد سامانمند چند لایه برایتوسعه حرفه ای دارد ابتدا، معلمان باید نسبت به تعهد موسسه خود به آموزش آنلاینمتقاعد شوند سپس، آنها به حمایت و راهنمایی نیاز دارند چون در سطوح مختلف درک ونگرانی در مورد این که یادگیری آنلاین و نقش و ارزش آن در تحصیل چیست حرکتمی کنند در نهایت، معلمان باید صلاحیت هایی را توسعه دهند که آنها را قادر سازد تامعلمان آنلاین موفقی باشند در این بررسی نظاممند پیشینه، از چارچوب TPACK برایجمع آوری انواع دانش و مهارت های مورد نیاز برای آموزش آنلاین استفاده شده است و مدلیبرای آمادگی معلمان برای تدریس آنلاین ارائه شده است