نویسندگان:
مریم فرجی1 ، سمیه نصیرزاده2 ، جواد نرگسیان3 .1دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزش عالی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران ایران
3دانش آموخته ی دکتری رشته مدیریت آموزش عالی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران ایران
چکیده فارسی: اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که با کاهش وابستگی ها و تاکید بر مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد در این بین خانواده در جامعه به عنوان اولین و مهم ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید تقویت شود تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم گردد زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار می توانند در جریان بهره وری و تولید ملی سهم بسزایی داشته باشند هدف این تحقیق توصیفی پیمایشی بررسی تاثیر نقش اقتصاد مقاومتی بر عملکرد نوآورانه زنان منطقه 2 تهران می باشد در این تحقیق هفت مولفه مقاوم بودن، استفاده از ظرفیتها، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف، قابلیت انعطاف با شرایط گوناگون، مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان اجزا تشکیل دهنده اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شدند جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه زنان منطقه 2 تهران بودند که از طریق نمونه گیری تصادفی بر اساس جدول مورگان انجام شد ابزار جمع آوری داده ها از نمونه های آماری، پرسشنامه از نوع بسته با مقیاس پنج طیفی لیکرت می باشد که در نهایت پس از تحلیل داده ها، پیشنهادهایی در خصوص افزایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی ارائه گردیدند