نویسندگان:
میثم غلام پور1 ، امیرعباس اسمی زاده2 .1دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر تمرینات هدف گیری بادست بر میزان توجه، تمرکز وتلاش مندی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی ا ست روش: تحقیق حا ضر از نوع تحقیقات نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون می با شد،که برروی 20کودک دارای اختلال کاستی توجه وبیش فعال انجام شد آزمودنیها به طوز تصادفی به دوگروه گواه وآزمایش تقسیم شدند، ازآزمونd2 برای سنجش کارای تمرکز، میزان توجه و تلاشمندی آزمودنیها استفاده گردید تجزیه وتحلیل اطلاعات با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس مختلط با استفاده از نرم افزار spss بود یافته ها : نتایج تحقیق تفاوت معنا داری را در کارکردهای اجرایی بین دوگروه تجربی وکنترل نشان داد نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که 12جلسه تمرینات هدف گیری بادست اثر معنا داری برکارایی تمرکز، میزان توجه وتلاش مندی دانش آموزان بیش فعال داشته است بنابراین به نظر می رسد که برنامه تمرینات هدف گیری بادست می تواند جهت کمک به بهبود اختلالات تمرکز،توجه وتلاشمندی کودکان دارای اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی به کار گرفته شود